sobota, 19 lutego 2011

Coś pysznego, coś prostego, coś na niedzielne śniadanie. Pasta jajeczna.

Jak już znudzą się kanapki z serem i wędlinami, czas zrobić jakąś pastę. Proszę, nie łamcie mi serca i nie kupujcie gotowców naładowanych chemią. Zrobienie takiej pasty samemu zajmuje naprawdę trzy sekundy (no własnie, skąd te trzy sekundy, a nie na przykład siedem?!).
Generalnie z pastami na kanapki jest jak z zupami, dodaję to, co mam pod ręką i zawsze jest smaczne:) Wariacji pastowych liczba nieskończona!
Ja lubię kanapki na ciemnym chlebie, a Wy?



Składniki:
- 3 jajka ugotowane na twardo (składnik stały, reszta zmienna)
- mały pęczek szczypiorku (można zastąpić cebulą)
- garść kiełków rzodkiewki (może być rzodkiewka)
- 1/3 papryki (np. zielonej)
- 2 łyżki majonezu (może być mniej lub więcej, zależy jak lubicie)
- sól
- pieprz
- papryka wędzona lub słodka

Jajka kroimy w kosteczkę, szczypiorek siekamy, paprykę kroimy drobno, kiełków nie krzywdzimy. Wszystko razem mieszamy, dodajemy majonez, przyprawiamy, jemy.

Smacznego!

PS. Przepis dołączył do akcji Kiełkuj Zimowo http://durszlak.pl/akcje/kielkuj-zimowo :)

5 komentarzy :

  1. rewelacja, pychota sa takie pasty!!! ja uwielbiam jeszcze z wedzona rybka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja proponuję z posiekane jajka wymieszać z majonezem i kaparami oraz doprawić pieprzem :)

    Pytasz, skąd liczba "3". Trójka to dla nas, mieszkańców Europy, liczba oznaczająca doskonałość, a co się z tym wiąże, pewną ważność :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O prosze:) Dziekuje za wyjasnienie, kazdego dnia cos nowego;)
    Ja pasty z wedzonej ryby tez bardzo lubie i praktykuje, no i te kapary rowniez!:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Pasty z jajek, ryby, serków to świetna sprawa, szczególnie na imprezy.

    OdpowiedzUsuń
  5. idealna. nie tylko na niedzielne śniadania ;]
    pyszna!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails